20 lutego 2023

CS-Cart 4.16.1 z Stripe Checkout i ulepszonym panelem sprzedawców

Właśnie opublikowaliśmy wersję 4.16.1 programu Multi-Vendor/CS-Cart. W tym poście, omówimy największe i najważniejsze zmiany w nowej wersji. Pełna lista zmian jest dostępna w dokumentacji.

Jak zawsze, nowa wersja jest publikowana tego samego dnia dla wszystkich naszych produktów:

CS-Cart Store Builder dla zwykłych sklepów internetowych i CS-Cart Multi-Vendor dla sklepów w modelu Marketplace.

Jeżeli pobierzesz serwerową wersję programu z naszej strony, otrzymasz wersję 4.16.1. Dostępność aktualizacji z wersji 4.15.2 do 4.16.1 w Centrum Aktualizacji jest różna: 

  • Dla serwerowej linii produktów (Store Builder i Multi-Vendor), aktualizacje do wersji 4.16.1 będą udostępniane stopniowo, zaczynając od najstarszych sklepów. Po paru tygodniach to ograniczenie zostanie zdjęte. 

  • Dla chmurowego Multi-Vendor No-Code, nowe funkcjonalności też zostaną udostępnione, ale w późniejszym terminie. Ponieważ to my wykonujemy aktualizacje systemów No-Code, pewnego dnia nowe funkcjonalności po prostu staną się dostępne w twoim sklepie, bez konieczności ręcznej aktualizacji. 

Omówiwszy kwestie techniczne, możemy przejść do przedstawienia usprawnień wprowadzonych w wersji 4.16.1. 

Zawartość:

  • Usprawniony panel sprzedawcy

  • Stripe Checkout

  • Ulepszone Centrum Pomocy

  • Stripe i Stripe Connect w aplikacji mobilnej

  • Przeglądanie dodatków do zakupu z poziomu panelu

Usprawniony panel sprzedawcy

Sprzedawcy są głównym źródłem produktów i usług w Marketplace. Doświadczenie klienta zależy od tego, w jaki sposób sprzedawcy wchodzą w interakcję z klientami, zarządzają katalogiem produktowym, przetwarzają zamówienia, tworzą wysyłki i tak dalej. Sprzedawcy wykonują wszystkie te czynności poprzez panel. 

W wersji 4.16.1, usprawniliśmy panel sprzedawcy: teraz możesz przyspieszyć proces tworzenia nowych sprzedawców i przyspieszyć ich codzienną pracę w Marketplace.

Przewodnik dla nowych sprzedawców

Pierwszą rzeczą, którą zobaczą nowi sprzedawcy są porady do rozpoczęcia pracy z panelem. Możesz je dostosować w dowolny sposób. Jeżeli sprzedawcy są obeznani z panelem, mogą w każdej chwili zignorować porady.

Nowe instalacje Multi-Vendor 4.16.1 będą korzystały z nowego systemu porad. Jeśli zaktualizujesz istniejący Marketplace z wersji 4.15.2 do 4.16.1, porady nadal będą dostępne, ale domyślnie ukryte

Aby zarządzać poradami, użyj opcji “Zaloguj się jako sprzedawca” w górnym prawym rogu panelu administracyjnego. Jeżeli zrobi to administrator z odpowiednimi pozwoleniami, zostanie przekierowany do panelu sprzedawcy, w którym będzie mógł edytować porady.

Ogłoszenia dla sprzedawców

Przekaż sprzedawcom ważne informacje, na przykład o przerwie technicznej poprzez blok z ogłoszeniami. W przeciwieństwie do porad, ogłoszenia znikną dopiero gdy administrator je wyłączy.

Nowy pasek boczny do panelu sprzedawcy

W nowej wersji, możliwości zarządzania paskiem bocznym sprzedawców zostały rozszerzone. Teraz możesz:

  • Zmieniać nazwy elementów menu, ich kolejność oraz status

  • Dodawać nowe elementy menu, prowadzący do konkretnych stron w sklepie, lub nawet zewnętrznych stron

Co więcej, możliwa jest też zmiana kolorystyki panelu sprzedawcy. W wersji 4.14.1, dodaliśmy możliwość edycji zawartości i dostosowania kolorów sidebaru. W wersji 4.16.1, edycja menu stała się znacznie szybsza i bardziej intuicyjna.

Lista zadań dla sprzedawców i administratorów

Sprzedawcy będą teraz widzieć specjalne powiadomienia, kiedy będzie wymagana akcja z ich strony. Na przykład, jeżeli sprzedawca musi poprawić produkt odrzucony w moderacji. Administrator będzie też widział produkty oczekujące na zatwierdzenie. 

Zaktualizowaliśmy też wygląd stronu głównej panelu, aby była bardziej zorganizowana. 

Te zmiany będą również wprowadzone do twojego panelu administracyjnego w Multi-Vendor i Store Builder.

Właściciele sklepu, na przykład, będą widziały powiadomienia o konieczności przypisania kategorii do niektórych produktów, w przeciwnym razie klienci nie będą ich widzieli. Albo powiadomienia o wiadomościach od klientów. 

Stripe Checkout dla szybkich i bezpiecznych płatności

Następna zmiana od wersji 4.16.1 wpłynie zarówno na sklepy CS-Cart jak i Multi-Vendor. Stripe Checkout to osobna strona z metodami płatności do wyboru dla klientów. 

Najlepsze jest to, że będziesz musiał skonfigurować tylko jedną metodę płatności, która przynosi wiele usprawnień.

Nowe metody płatności

Stripe Checkout pozwala na skorzystanie z ponad 20 różnych metod płatności. Provide customers around the world with familiar payment systems: Zapewnij klientom z całego świata dostęp do płatności w twoim sklepie:

  • Afterpay—dla Australii, UK, Kanady, US i Nowej Zelandii

  • SofortKlarna, Przelewy24, SEPA Direct Debit— dla firm z Europy;

  • WeChat, Alipay, Giropay—dla Azji i innych kontynentów;

  • I wiele innych. Stripe regularnie powiększa swoją listę dostępnych płatności.

“Kup teraz, zapłać póżniej”

Zmień sposób, w jaki klienci płacą za produkty, umożliwiając im zakup bez płatności z góry. Na przykład, klienci mogą zapłacić za zamówienie w czterech ratach bez odsetek, albo zapłacić całość w ciągu 30 dni. Klarna i Afterpay natychmiast wypłacają ci pełną sumę zamówienia i samodzielnie ściągają płatność od kupujących. 

Bezpieczniejszy checkout

CS-Cart używa wyłącznie zaufanych procesorów płatności i nie przechowuje informacje o karcie kredytowej. Ale mimo że jest to całkowicie bezpieczne, klienci mogą tego nie wiedzieć. 

Zapewnij klientom poczucie bezpieczeństwa. Gdy klienci używają znanych systemów płatności do zakupów online, są mniejsze szanse na porzucenie zakupów. W dodatku, proces płatności i interfejs są lepiej znane klientom, co przyspiesza proces składania zamówienia.

Automatyczne rozdzielanie pieniędzy

Powyższe zmiany w Stripe Checkout działają również w Stripe Connect, rozwiązaniu dla sklepów Marketplace. Gdy klient zapłaci za zakupy, na przykład w ratach, scenariusz może być następujący: 

  • Otrzymujesz pełną sumę za zamówienie;

  • Stripe Checkout rozdziela fundusze pomiędzy sprzedawców

  • Kupujący płaci w ratach do Klarny lub Afterpay.

Możliwość użycia Apple i Google Pay w Multi-Vendor zasługuje na wzmiankę. Teraz właściciele Marketplace mogą rozdzielać automatycznie pieniądze z tych metod płatności. 

Na dodatek, skonfigurowanie Stripe lub Stripe Connect i włączenie Stripe Checkout w konfiguracji wystarczy, aby obsłużyć wszystkich klientów. Klienci wpisują swój adres i informacje kontaktowe w checkoucie, a następnie przechodzą do Stripe aby wykonać płatność. W zależności od podanej lokalizacji, Stripe automatycznie wyświetli dostępne opcje płatności.

Dostęp do zasobów poprzez Centrum Pomocy w sklepie

Ważną częścią pracy ze sklepem lub systemem Marketplace jest korzystanie z helpdesku. Jednakże, CS-Cart ma też dużo zasobów zawierających użyteczne informacje: dokumentację, tutoriale video, akademię, forum. W wersji 4.16.1 zebraliśmy nasze zasoby w jedno miejsce —Centrum Pomocy. Zaktualizowane Centrum Pomocy jest wygodniejsze w użyciu, a jego zawartość została podzielona na sekcje:

  • Informacja o funkcjonalności powiązanej ze stroną na której się znajdujesz. NA przykład na stronie z produktami wyświetlą się artykuły o zarządzaniu produktami. 

  • Komunikacja ze wsparciem technicznym, oraz status ostatnich zgłoszeń. 

  • Zmiany w CS-Cart oraz inne ważne wiadomości.

  • Linki do innych zasobów, takich jak fora, blogi etc.

Aplikacja mobilna: wsparcie dla Stripe & Stripe Connect

Otrzymujemy różne sugestie na temat usprawnień do aplikacji mobilnej CS-Cart. W wersji 4.16.1, dodaliśmy wsparcie dla płatności Stripe i Stripe Connect w aplikacji. Oznacza to, że gdy kupujący chce zakupić coś poprzez aplikację mobilną twojego sklepu, będzie mógł łatwo opłacić zamówienie poprzez Stripe.

Płatności poprzez Stripe Connect teraz również działają w aplikacji. Przykład: klient zamówił produkty od różnych sprzedawców przez aplikację, i zapłacił za nie jedną płatnością przez Stripe. Stripe Connect rozliczy pieniądze pomiędzy sprzedawcami i administracją Marketplace. 

Skonfiguruj płatności przez Stripe i Stripe Connect w twojej aplikacji i zyskaj:

  • Bezpieczne transakcje. Stripe używa bezpiecznego szyfrowania aby chronić dane użytkowników. 

  • Globalny zasięg. Akceptuj płatności od klientów z całego świata i rozwijaj swój biznes globalnie. 

  • Zwiększona sprzedaż. Oferowanie przyjaznej użytkownikom metody płatności prowadzi do zwiększenia sprzedaży i satysfakcji klienta.

Przeszukuj dodatki do kupna z poziomu panelu administracyjnego.

CS-Cart domyślnie zawiera bardzo wiele funkcjonalności. Ale jeżeli chcesz aby twój sklep był jeszcze lepszy, szybszy i bardziej przyjazny użytkownikom, dodatki innych developerów mogą w tym pomóc. Umożliwiają one zainstalowanie nowych tematów graficznych i dodanie nowych funkcjonalności do bazowego CS-Carta. 

W wersji 4.16.1, możesz przeglądać dostępne dodatki z poziomu panelu administracyjnego. Aby to zrobić, wejdź w Dodatki→ Rynek dodatków. Wybierz dodatki w obniżonej cenie, lub wyszukuj po nazwie dodatku i nazwie sprzedawcy. Gdy znajdziesz odpowiedni dodatek, kliknij przycisk Kup aby przejść do Marketplace i dokończyć transakcję.

To są główne usprawnienia w wersji 4.16.1, pełna lista zmian jest w dokumentacji.

 

Skontaktuj się z nami

biuro@multi-vendor.pl

+48 661 661 964

+48 698 780 870

Odwiedź  nas

SoftSolid (CS-Cart Polska)

ul. Sportowa 14

62-090 Rokietnica