20 lipca 2018

Jak wybrać odpowiednią platformę eCommerce aby zbudować pasaż handlowy online?

Według badań McKinsey, 12 procent światowego handlu odbywa się przez internet, z czego spora część przypada na internetowe pasaże handlowe, takie jak Alibaba, Amazon, eBay czy Flipkart.

Badania pokazują że “populacja” popularnych pasaży handlowych jest większa lub równa populacji największych państw świata:

Dla tak dużej liczby ludności, dobra infrastruktura jest koniecznością. Dla strony pasażu handlowego, infrastruktura jest tworzona przez platformę multi-vendor na której został on stworzony.

Jednak jeśli masz mały pasaż handlowy z kilkunastoma sprzedawcami, powinien on mieć podobną infrastrukturę, ponieważ wirtualnie sklepy rozrastają się szybko, a ilość pracy rośnie proporcjonalnie do liczby sprzedawców.

Na przykład, jeden z indyjskich sklepów ShopClues wystartował w 2011, został Najlepszym start-upem Indii 2015 i osiągnął miliard dolarów zysku w 2016 roku.

Choć internetowy pasaż handlowy nie wpływa na fazę planowania - wybrania grupy klientów oraz weryfikacji pomysłu na biznes, to zawiera on wszystko co musi mieć sklep internetowy aby odnieść sukces gdy zacznie się interakcja z klientami, sprzedawcami oraz rozwijanie pasażu.

Dlatego najlepszą drogą do wybrania odpowiedniego oprogramowania jest rozważenie jego charakterystyki oraz funkcjonalności przez pryzmat tego, jak dobrze łączy się ono z krótko- i długoterminowymi planami:

  • zarządzanie pasażem

  • współpraca sprzedawców

  • satysfakcja klientów

  • rozwijanie biznesu

Wybór odpowiedniej platformy Multi Vendor — potrzeby i wyzwania pasażu handlowego

Proces wybierania i konfiguracji pasażu handlowego online powinien być prosty i szybki, nie wymagający wiedzy programistycznej.

Dobre oprogramowanie tego typu daje kontrolę nad wszystkim: sprzedawcami, zamówieniami, przychodem, wypłatami i designem sklepu.

Właściciel lub administrator panelu powinien być w stanie szybko sprawdzić i zaaprobować dane, których używają sprzedawcy.

Ważne jest też , aby oprogramowanie umożliwiało szybką weryfikację produktów w prosty sposób.

Nawet jeśli na początku sklep będzie zawierał raptem kilkaset produktów, pasaże handlowe rosną szybko i wkrótce poczujesz się jak dyrektor eBaya, weryfikując tysiące różnych produktów.

Masowa edycja i listing produktów to kolejne bardzo ważne funkcjonalności. Jeśli oprogramowanie umożliwia ustawienie statusu tysiąca produktów na “Brak w magazynie” w kilka kliknięć, oszczędzisz mnóstwo czasu.

Zarządzanie wypłatami to najtrudniejszy obowiązek przy zarządzaniu pasażem. Musisz rozdzielać prowizje i wypłaty każdego dnia, co zajmuje sporo czasu.

Najlepszym rozwiązaniem jest zautomatyzowanie tego procesu. Wtedy wypłaty są rozdzielane pomiędzy sprzedawców automatycznie przez wbudowane oprogramowanie, jednak wciąż istnieje możliwość manualnej wypłaty.

Amazon wyjaśnia dokładnie tą procedurę:

Ponieważ pasaż handlowy online działa jak wielki magazyn, solidny silnik wyszukiwania produktów w sklepie jest koniecznością. 

Jeszcze lepiej, jeżeli twoje oprogramowanie umożliwia wyszukiwanie po kategoriach, zamówieniach, klientach, sprzedawcach i innych parametrach - oszczędza to mnóstwo czasu. 

Współpraca i utrzymanie sprzedawców 
Interfejs dla sprzedawców powinien być prosty i przejrzysty: formularze aplikacji na sprzedawcę, przetwarzanie zamówień, prowizje i wypłaty powinny być prostymi procedurami.

Skoro już mówimy o wypłatach —  najlepiej jest gdy sklep posiada kilka wbudowanych systemów rozdzielania wypłat i prowizji, tak aby administrator mógł wybrać najbardziej pasującą.

Możesz pobierać prowizję od każdego złożonego zamówienia, lub wykorzystać plany sprzedawców i ustawiać różne wartości prowizji dla każdej grupy sprzedawców.

Taki model buduje zaufanie między sprzedawcami a właścicielem — zawsze znajdą dla siebie odpowiedni plan odpowiadający ich zyskom i obrotom, a wszystkie plany są przejrzyste i proste.

Plany sprzedawców w sklepie Amazon:

Funkcjonalność dająca dodatkowe możliwości większym sprzedawcom umożliwia przyciągnięcie i utrzymanie w sklepie doświadczonych sprzedawców, którzy mają dobrą reputację i dużą bazę klientów.

W niektórych systemach każdy sprzedawca może posiadać własny mini-sklep, w którym może zmieniać wygląd, produkty, zarządzać zamówieniami oraz metodami płatności i wysyłki

Część skryptów umożliwia również sprzedawcom dodawanie własnych filtrów produktów i mechanizmów wyszukiwania.

Filtry w sklepie Yumbles:

Osobne wykresy oraz analizy sprzedaży dla każdego sprzedawcy to również ważna cecha, która umożliwia znaczne zwiększenie dochodów ze sprzedaży.

Możesz wspomóc swoich sprzedawców w sprzedawaniu nowych produktów, dodając dodatkowe kategorie produktów, o ile oprogramowanie na to pozwala.

Dodawanie wielu kategorii to jedna z dróg na szczyt -  idealnie pokazuje to system kategorii eBay:

Dobre oprogramowanie obsługujące internetowe pasaże handlowe zawiera również wiele narzędzi dla sprzedawców, żeby mogli zwiększyć zainteresowanie klientów — ankiety, prezentacje produktów, programy lojalnościowe.

Tutaj za przykład znowu może posłużyć Amazon:

Jeśli w twoim sklepie sprzedają również niedoświadczeni sprzedawcy, szybkie wprowadzenie ich i nauczenie działania w sklepie jest ważne.

Wtedy narzędzie, które umożliwia dostęp do panelu każdego sprzedawcy i przedstawienie im podstawowych funkcjonalności, sprawia że uczą się oni szybciej i szybciej zaczynają sprzedaż.

Niektóre platformy umożliwiają też zbudowanie całego sklepu w platformach społecznościowych. Wraz z możliwością synchronizacji produktów, narzędzia te mogą znacznie zwiększyć sprzedaż i ruch w sklepie.

ShopClues wykorzystuje tą funkcjonalność:

Warunki sprzedaży dla każdego sprzedawcy czy nawet kategorii to kolejna funkcjonalność, która zmniejsza liczbę nieusatysfakcjonowanych klientów i umożliwia sprzedawcom tworzenie własnych reguł zwrotów, wymiany i użycia produktów:

Satysfakcja klientów

Główne funkcjonalności pasażu handlowego powinny być skupione na pomaganiu klientom w nawigowaniu po sklepie, łatwym znalezieniu produktów i wybraniu odpowiedniego sprzedawcy.

Zamówienia

Na przykład, jeśli klient kupuje produkty od wielu sprzedawców, dla każdego powinien móc wybrać inną metodę wysyłki — ale zapłacić tylko za jedno zamówienie.

Oprogramowanie powinno dawać też alternatywne możliwości złożenia zamówienia — na przykład jak w sklepie Amazon, zakup jednym kliknięciem.

Rankingi i oceny umożliwiają klientom bardziej przemyślany wybór sprzedawców.

Oceny klientów w sklepie Amazon:

Płatność

Bezpieczne i szybkie płatności to jedna z najważniejszych funkcjonalności w sklepie. Różne metody płatności, łącznie z tym już wbudowanymi, sprawiają że administrator nie musi się martwić o pełną konfigurację bramki płatności.

Najlepiej jeśli platforma spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa płatności on-line i chroni wrażliwe dane klientów.

Wyszukiwanie

Kolejna ważna funkcjonalność dla klientów to możliwość wyszukiwania potrzebnych produktów przy minimalnym wysiłku.

Dobra wyszukiwarka automatycznie sugeruje słowa, kategorie, czy nawet całe produkty, gdy klient zacznie wpisywać frazę — jak w Amazonie:

Rozwój biznesu

Nie da się prowadzić zyskownego sklepu bez dokładnej analizy danych i statystyk.

Dlatego internetowy pasaż handlowy powinien być zintegrowany z popularnymi narzędziami do analizy danych, jak Google Analytics— aby śledzić dokładne statystyki sprzedaży.

Mobilni klienci

ComScore ogłosił wzrost sprzedaży o 45% w 2016 roku.

Według The State of the U.S. Mobile Market, wzrost rynku m-commerce jest większy od e-Commerce:

Ważne jest zatem, aby oprogramowanie sklepu obsługiwało responsywne designy sklepu - aby wyglądał dobrze na każdym urządzeniu.

Ta funkcjonalność umożliwia również dotarcie do klientów mobilnych i podbija popularność sklepu w Google.

Co ciekawe, niektóre platformy umożliwiają stworzenie własnej aplikacji mobilnej, która dokładnie odwzorowuje funkcjonalności pełnej wersji sklepu

Aplikacja mobilna Amazon:

ShopClues używa specjalnej aplikacji dla sprzedawców, która umożliwia im mobilne zarządzanie zamówieniami i zapewnienie klientom wysokiej jakości obsługi poprzez bezpośredni kontakt z nimi.

Marketing i promocje

Marketing to podstawa każdej funkcjonalności sklepu, której celem jest zwiększenie sprzedaży i zadowolenia klientów.

Sklep Yumbles daje klientom wiele bonusów i zniżek, oraz narzędzi cross-sellingowych które zwiększają średnią wartość zamówienia klienta:

Amazon oraz cross-selling:

Jak demonstruje Yumbles, marketing e-mail wciąż odgrywa ważną rolę:

Marketing e-mail to idealny sposób na obejście jednego z największych problemów sklepów internetowych — porzuconych koszyków.

Łącząc go z listami produktów, które klienci zakupili, umożliwia to zmianę porzuconych koszyków w złożone zamówienia.

Aby zwiększyć ruch w sklepie, samo oprogramowanie może zawierać wiele narzędzi do tego celu: integrację z katalogami, takimi jak Google Product Search, narzędzia SEO, czy blog.

Choć te funkcjonalności są ważne w każdym pasażu, trzeba również pamiętać o własnych potrzebach i modelu biznesu przy wyborze oprogramowania.

#1

Ajay Bavle, CEO w SugarPlate, internetowej cukierni

Witaj, Ajay. Mam dla ciebie parę pytań. Czy uważasz, że wybór oprogramowania ma znaczenie dla sukcesu biznesu eCommerce?

Tak, odpowiedni wybór może przesądzić o sukcesie czy porażce biznesu. Nasz pasaż handlowy Sugarplate, powstał po długich dyskusjach na platformie CS-Cart Multi-Vendor z tych powodów

  • Model licencjonowania i płatności

  • Otwarty i modyfikowalny kod źródłowy

  • Możliwość swobodnego tworzenia i integracji addonów

  • Naprawa bugów

  • Elastyczne i stabilne systemy płatności  (używamy 3-way systemu płatności, ponieważ najlepiej pasuje do naszego modelu biznesowego).

Jaki typ platformy lepiej się nadaje dla pasażu handlowego online: hostowany czy SaaS?

Hostowane są lepsze od SaaS, ze względu na pełen zestaw funkcjonalności dostępny od ręki. Nie ma problemu z dodatkowo płatnymi funkcjonalnościami “premium”.

Platformy hostowane mają stałą cenę, bez miesięcznych opłat.

Najcenniejszą funkcjonalnością otwartego oprogramowania CS-Cart Multi-Vendor jest nieograniczona możliwość dostosowywania. Nasz biznes jest dość unikalny: działamy w małych sklepach, handlujemy łatwo psującymi się produktami, które muszą być dostarczone konkretnego dnia etc., a to wymaga dużo zmian. Nie byłoby to możliwe na platformie SaaS.

Jakie funkcjonalności muszą być zawarte w takim oprogramowaniu?

a. Stabilny i łatwo konfigurowalny system płatności, aby zarządzać sprzedażą różnego rodzaju produktów i usług.

Na przykład,

  • kto opłaca prowizje za karty kredytowe,

  • czy częściowe płatności są dozwolone,

  • czy system może być zintegrowany z API banków i rozsyłać płatności do sprzedawców (minus prowizja).

Nasza firma Sugarplate to pasaż handlowy dla piekarni, a w tym biznesie powszechne jest rozdzielanie płatności na dwie części - przed i po dostawie produktu. Aktualnie nie ma takiej możliwości, aby zaakceptować częściową płatność.

b. Podatki od sklepów internetowych to gorący temat w USA i każdy mały biznes musi brać je pod uwagę. Oprogramowanie powinno rozliczać takie podatki w czasie rzeczywistym, dla każdego produktu/usługi, co umożliwi odprowadzenie odpowiednich podatków.

2. Model biznesu a wybór platformy — w poszukiwaniu idealnego połączenia

Twój pomysł na biznes na znaczący wpływ na to, jakie oprogramowanie będzie najlepsze dla twojego pasażu handlowego i jakie modyfikacje trzeba w nim wprowadzić. Należy rozważyć następujące problemy:

  • model biznesu i plany rozwoju: globalna/krajowa ekspansja, szeroka czy wąska grupa odbiorców

  • specyfikacja sprzedawców i klientów: fizyczne czy wirtualne produkty, wykorzystywanie systemów B2B, B2C, C2C.

Region geograficzny

Jeśli chcesz współpracować ze sprzedawcami z całego świata, konieczne jest zapewnienie im odpowiednio przetłumaczonego środowiska do pracy.

Co ważniejsze, wielojęzyczny sklep ułatwia zakupy klientom z całego świata i przyciąga ich do sklepu.

Narzędzia językowe w sklepie Amazon:

Możliwość wykorzystania lokalnych walut oraz zasad opodatkowania również znacznie ułatwia dotarcie do zagranicznych klientów.

Sprzedaż fizycznych produktów

Ponieważ fizyczne produkty muszą być w jakiś sposób dostarczone, jedną z najważniejszych funkcjonalności pasażu handlowego są zintegrowane metody wysyłki od najpopularniejszych firm wysyłkowych.

Inna ważna cecha to automatyczne obliczanie kosztów wysyłki — aby sprzedawcy nie musieli ich liczyć ręcznie dla każdego produktu.

Poza tym, dobrze jeśli oprogramowanie umożliwia konfigurację własnych metod wysyłki, zwłaszcza jeśli twój sklep działa w skali kraju czy całego świata. Sprzedawcy mają wtedy większą swobodę konfiguracji kosztów wysyłki w zależności od lokacji, ceny, wagi czy innych parametrów. Jest to również znacznie wygodniejsza opcja dla klientów

Dropshipping umożliwia wystawienie produktu w sklepie, nie mając go w magazynie. Umożliwia to współpracę ze sprzedawcami hurtowymi lub takimi, którzy dopiero rozkręcają swój biznes i nie mają własnego magazynu.

Mechanizmy zwrotu są również bardzo istotne przy sprzedaży fizycznych produktów — zapewniają prostą procedurę zwrotu zarówno dla klienta, jak i dla sprzedawcy, a także umożliwiają kontrolę i analizę liczby zwrotów aby śledzić tendencje klientów.

Sprzedaż wirtualnych produktów

Jeśli sprzedajesz coś wirtualnego — e-booki, obrazki, MP3 — proces dotarcia do klienta zazwyczaj jest dłuższy niż w przypadku czegoś fizycznego.

Koniecznością są zatem odpowiednie narzędzia marketingowe, aby taki pasaż handlowy przyciągnął do siebie klientów i był zyskowny.

Inną funkcjonalnością dla twojego pasażu handlowego jest możliwość stworzenia sklepu i sieci społecznościowej jednocześnie, aby skupić społeczność wokół sklepu - taką funkcjonalność wykorzystuje sklep Yumbles:

Możliwość ustawienia specyficznych modeli cen dla wybranych produktów to również jest konieczność.

Na przykład, Amazon umożliwia nie tylko zakup, ale również wypożyczenie niektórych produktów, na przykład filmów:

Dobre oprogramowanie powinno również zawierać specjalne procedury dostawy dla produktów niematerialnych.

Może to być e-mail z linkiem do pobrania produktu, lub możliwość ustawienia okresu dostępności produktu.

#2

Harm Smits, Główny Deweloper w PoppedWeb — firmie z obszaru eCommerce z Holandii, zajmującej się otwieraniem, wspieraniem i rozwojem biznesów online: “Twoje oprogramowanie powinno być lepsze od najlepszych”  

Harm, czy uważasz że rodzaj oprogramowania ma znaczenie przy otwieraniu biznesu eCommerce?

Oprogramowanie dla każdego biznesu eCommerce jest jak system nerwowy, ma przenieść informację z punktu A do punktu B. Jeśli system zawiedzie, mamy duży problem, zatem twoje oprogramowanie nigdy nie powinno do tego dopuścić. Jest jednak wiele innych czynników, które należy rozważyć przy wyborze oprogramowania - niektóre są dość oczywiste, ale o innych przypominamy sobie dopiero gdy jest już za późno -  takie jak partner który zawsze będzie wspierał sklep w razie konieczności, gdy ogólna stabilność oprogramowania.

Jaki typ platformy lepiej się nadaje dla pasażu handlowego online: hostowany czy SaaS?

Według nas, hostowane oprogramowanie jest najlepsze.Umożliwia ono stworzenie unikalnego sklepu z unikalnymi funkcjonalnościami, a także daje dużo możliwości dostosowania sklepu do własnych potrzeb. Hostowane oprogramowanie zazwyczaj jest tańsze, ponieważ większość rozwiązań SaaS uzależnia swoją cenę od liczby produktów / zamówień / wysłanych e-maili / etc., podczas gdy na hostowanym systemie możesz dodać tyle produktów ile zechcesz.

Jakie funkcjonalności muszą być zawarte w takim oprogramowaniu?

Ciężko powiedzieć, ponieważ wymagania każdego klienta oraz możliwości każdej platformy są bardzo różne. Przy podejmowaniu decyzji o zakupie oprogramowania należy rozważyć, co musi ono robić i jak powinno to robić. Duży pasaż potrzebuje oprogramowania obsługującego wiele serwerów, które będą mogły się komunikować poprzez bazy danych (funkcjonalność ta nie jest standardem), podczas gdy mniejsze sklepy potrzebują lekkiego i szybkiego rozwiązania. Najlepiej skontaktować się z doświadczonym resellerem który będzie mógł polecić odpowiednie oprogramowanie.

3. Poszukiwania i wybór oprogramowania — Co rozważyć przy zakupie?

Typy platform Multi-Vendor

Platformy e-commerce można sklasyfikować na wiele sposobów. Od doświadczenia które posiada właściciel sklepów, oraz kosztów i czasu na zbudowanie sklepu będzie zależeć wybór oprogramowania

Platformy e-commerce możemy podzielić:

Według zastosowania:

  • rozwiązania eCommerce i specjalnie dla pasaży: takie oprogramowanie jest stworzone wyłącznie dla celów e-commerce. Łatwo go używać bez pomocy specjalistów, ponieważ zostało stworzone tak, aby zawierało wszystkie funkcjonalności potrzebne do sprawnego funkcjonowania sklepu. Jest to też rozwiązanie stosunkowo tanie, ponieważ rzadko wymaga dodatkowych rozszerzeń:

  • wielozadaniowe platformy: są stworzone do wielu celów: portale korporacyjne, sieci społecznościowe, choć można ich też użyć jako zwykły pasaż handlowy z wieloma dodatkowymi rozszerzeniami.

Według typu oprogramowania:

  • open-source: mają otwarty kod, który daje dużą elastyczność w dostosowywaniu programu, ponieważ można go w całości zmienić tak, aby odpowiadał wymaganiom klienta.

  • zamknięte platformy: zmiany w kodzie są blokowane przez licencję, więc developerzy nie mogą dodawać nowych funkcjonalności.

Według funkcjonalności:

  • budowane od zera: zawierają głównie podstawowe funkcjonalności, niezbędne do działania sklepu. Ich główną przewagą jest możliwość pełnego dostosowania do własnych wymagań, lecz nawet prosty sklep budowany od zera wymaga dużo pracy i dużo pieniędzy.

  • “prefabrykowane”: posiadają wszystko, co potrzebne do rozpoczęcia działania ze sklepem. Jest to opcja tańsza niż budowanie całego sklepu od podstaw.

Oprogramowanie może należeć do kilku kategorii jednocześnie. Może być zamknięte i prefabrykowane, w wyniku czego otrzymujemy sklep gotowy do działania niemal natychmiast, choć bez możliwości dostosowania. Może być to też rozwiązanie open-source, przygotowane specjalnie dla pasaży handlowych, co jest najbardziej optymalną opcją.

Wsparcie techniczne

Upewnij się, że twoje oprogramowanie jest wspierane przez aktywną społeczność oraz specjalistów, którzy pomogą rozwiązać ewentualne problemy.

Od społeczności można wiele się dowiedzieć na temat platformy: czy jest stabilna, regularnie aktualizowana itd.

Bardzo ważna jest również regularność aktualizacji oraz aktywne naprawianie bugów.

Istotna jest również darmowa wersja demo. Jeśli znajdują się w niej wszystkie funkcjonalności, możesz przekonać się na własne oczy czy odpowiada ona twoim potrzebom.

Koszty

Przy wyborze oprogramowania, należy uwzględnić wszystkie jego koszty, nie tylko samą cenę za licencję.

Dodatkowe koszty mogą być ukryte w:

  • dostosowaniu oprogramowania: jeśli używasz platformy wielozadaniowej, trzeba ją dostosować do działania jako pasaż handlowy, co w skrajnych przypadkach może zająć nawet kilka lat,

  • wbudowanych funkcjonalnościach: jeśli oprogramowanie zawiera bazowo wszystko co jest ci potrzebne, to koszty będą niższe. Niektóre systemy w bazowej cenie zawierają tylko absolutne podstawy do funkcjonowania sklepu, a całą resztę trzeba dokupić/stworzyć samodzielnie,

  • koszty poboczne: hosting i bezpieczeństwo

Charakterystyka techniczna

Niektóre techniczne możliwości systemu wpływają na pracę z nim:

  • metoda rozszerzania funkcjonalności: dla pasaży handlowych najlepszą metodą jest zastosowanie modułów: nowe funkcjonalności mogą być wprowadzane krok po kroku, bez ryzyka uszkodzenia całego sklepu, co może się zdarzyć przy bezpośrednim edytowaniu kodu oprogramowania:

  • hosting: sprzedawca oprogramowania może zaoferować własny hosting lub podać dokładne informacje dotyczące hostingu na jakim powinien znajdować się sklep. Odpowiedni hosting znacznie przyspiesza działanie sklepu, co ma duże znaczenie dla klientów.

#3

Gaurav Gupta, Dyrektor Onjection Labs — firmy rozwijającej oprogramowanie eCommerce

Cześć, Gaurav! czy uważasz że rodzaj oprogramowania ma znaczenie przy otwieraniu biznesu eCommerce? Dlaczego?

Jak najbardziej, ma to znaczenie. Pasaż można stworzyć na trzy sposoby:

1. Zbudować go od zera.

2. Zbudować go, używając oprogramowania open-source i zewnętrznych dodatków.

3. Użyć już gotowego rozwiązania i dostosować je do własnych potrzeb.

Preferuję trzecie rozwiązanie. Budowanie systemu od zera jest trochę jak wynajdywanie koła na nowo, co jest kompletnie niepotrzebne i zajmuje mnóstwo czasu i pieniędzy.

Przy rozwiązaniu drugim może pojawić się problem z kompatybilnością dodatków od wielu różnych firm.

Zatem lepiej wybrać gotowe platformy, co eliminuje problemy z kompatybilnością i oszczędza czas i pieniądze.

Jaki typ platformy lepiej się nadaje dla pasażu handlowego online: hostowany czy SaaS?

Zawsze wybrałbym hostowane, ponieważ internetowe pasaże handlowe zazwyczaj wymagają ścisłego dostosowania do wymagań.

Dlatego przy tworzeniu nowego sklepu, zawsze wybieram rozwiązania hostowane zamiast tych bazujących na SaaS. Przy pracy z platformą SaaS jesteś “przykuty” do jednego oprogramowania bez możliwości dostosowania.

Jakie funkcjonalności muszą być zawarte w takim oprogramowaniu?

Oczywiście zależy to od potrzeb konkretnego biznesu, ale niektóre funkcjonalności są wspólne dla wszystkich sklepów. Na przykład:

  • Elastyczny system zarządzania produktami. Możliwość samodzielnego tworzenia produktów przez sprzedawców. Możliwość zaakceptowania lub odrzucenia produktów przez głównego administratora.

  • Vendor KYC. Większość państw, takich jak Indie wymagają KYC od każdego sprzedawcy, co eliminuje wiele późniejszych problemów. W zależności od tego czy sprzedawca jest firmą czy osobą prywatną, musisz posiadać odpowiednie dokumenty. Możliwość akceptacji sprzedawców dopiero po przejrzeniu dokumentów.

  • Zarządzanie zamówieniami. Ponieważ w pasażu handlowym jedno zamówienie może pochodzić od wielu sprzedawców, trzeba je rozbijać na kilka pod-zamówień. Wtedy łatwiej jest przypisywać zamówienia do sprzedawców, co jednocześnie prowadzi do lepszej kontroli nad finansami sklepu.

  • Zaawansowanie panele sprzedawców. Sprzedawcy muszą mieć możliwość zarządzania produktami, przetwarzania zamówień i wysyłania ich bezpośrednio z panelu. Konieczny jest też wgląd w pobierane prowizje, oczekiwane wypłaty, czy już dokonane wypłaty.

  • Oceny sprzedawców. Oceny sprzedawców stają się bardzo istotne, gdy klient widzi w sklepie setki produktów od dziesiątek sprzedawców. Oceny sprzed 30 czy 90 dni ułatwiają klientom wybór.

  • Rachunkowość i wypłaty sprzedawców. Rachunkowość jest bardzo ważna. System powinien wziąć pod uwagę obrót sklepu, oczekiwane wypłaty dla sprzedawców, podatki etc. Administrator może ustawić prowizję dla każdej kategorii, albo pobierać stałą opłatę od każdego produktu. Wszystkie te opłaty powinny być zanotowane w rachunkowości.

#4

Robert Diak, szef firmy eCommerce CS-Cart.pl rozwijającej add-ony oraz modyfikacje dla CS-Cart i CS-Cart Multi-Vendor

A co ty o tym myślisz, Robert? Czy uważasz że rodzaj oprogramowania ma znaczenie przy otwieraniu biznesu eCommerce? Dlaczego?

Zdecydowanie tak.

Twój biznes jest zależny od platformy, na której działa twój sklep. Z doświadczenia wiemy, że klienci którzy działali na platformach nie spełniających ich wymagań (nie rozwijanych, bez wsparcia technicznego) przenoszą się na CS-Cart Multi-Vendor. Wyczerpali możliwości starego oprogramowania i oczekują, że nowe umożliwi im dalszy rozwój biznesu.

Na przykład, moduł promocji to jedna z wielu funkcjonalności, które przyciągają klientów do CS-Cart Multi-Vendor.

Jaki typ platformy lepiej się nadaje dla pasażu handlowego online: hostowany czy SaaS?

Hostowany, oczywiście. Trzy powody dlaczego oprogramowanie hostowane jest lepsze:

  • Możliwość własnych modyfikacji

  • Dostosowanie systemu do własnych potrzeb

  • Możliwość zaimplementowania własnych pomysłów

Jakie są 3 najważniejsze cechy dobrego oprogramowania eCommerce?

  • Łatwa instalacja

  • Szybka konfiguracja w paru krokach

  • Łatwy dostęp do podstawowych ustawień

Konkluzja

Przy wyborze oprogramowania do prowadzenia pasażu handlowego, należy trzymać się swoich podstawowych wymagań, pomysłu i modelu biznesowego, a potem sprawdzić czy wybrana platforma je spełnia.

W tym samym czasie, W tym samym czasie, należy pamiętać o technicznej specyfikacji platformy, oraz o tym jak powinna być zbudowana, skonfigurowana oraz jak się z nią powinno pracować na co dzień.

Gdy już zbierzesz te wszystkie informacje, przechodzenie od strony do strony z checklistą jest stratą czasu.

Najprościej wypróbować parę sklepów demo - o ile zawierają one wszystkie funkcjonalności.

W sklepie demo można sprawdzić nie tylko funkcjonalności, ale również wydajność samego sklepu — nie ma znaczenia ile przydatnych cech będzie zawierał sklep, jeśli nie będzie działał przez większość czasu.

Na wersji demo możesz też nauczyć się jak działają niektóre mechanizmy sklepu, aby mieć jakieś podstawy gdy już zakupisz oprogramowanie i rozpoczniesz sprzedaż.

Oryginalnie artykuł ukazał się w:

http://multi-vendor.com/how-to-choose-the-right-platform-for-your-online-marketplace

 

Skontaktuj się z nami

biuro@multi-vendor.pl

+48 661 661 964

+48 698 780 870

Odwiedź  nas

SoftSolid (CS-Cart Polska)

ul. Sportowa 14

62-090 Rokietnica