Właśnie opublikowaliśmy wersję 4.12.1 oprogramowania Multi-Vendor. Zmiana drugiego numeru wersji zazwyczaj oznacza znaczące usprawnienia. Tym razem jest ich bardzo dużo, więc ten artykuł omówi tylko poprawki specyficzne dla systemów marketplace. Polecamy też przeczytać o innych poprawkach w wersji 4.12.1 - niektóre z nich mają zastosowanie również w marketplace.

Łatwiejszy import produktów dla sprzedawców

Multi-Vendor umożliwia sprzedawcom import produktów w formacie CSV i XML. Tak zwane “szablony importu” przekazują do Multi-Vendor informacje o tym jakie informacje o produkcie zawierają poszczególne kolumny.

Poprzednio, każdy sprzedawca musiał skonfigurować własne szablony. Nawet jeżeli sprzedawcy korzystali z podobnych plików, musieli radzić sobie sami. Administratorzy mogli skonfigurować gotowe szablony, ale musieli to robić osobno dla każdego sprzedawcy.

W wersji 4.12.1 można stworzyć szablony importów które są dostępne dla wszystkich sprzedawców. Gdy szablon zostanie użyty do zaimportowania pliku, każdy sprzedawca będzie mógł zaimportować bez problemów podobny plik. Jeżeli sprzedawcy będą musieli dostosować szablon, mogą go łatwo skopiować. W ten sposób mechanizm importu produktów jest znacznie prostszy dla początkujących i zaawansowanych sprzedawców.

Dostępny jest specjalny artykuł na temat. Zachęcamy też do obejrzenia specjalnego materiału o tej funkcjonalności.

Komunikacja administratorów i sprzedawców

Dodatek “Zadaj pytanie sprzedawcy” umożliwiał klientom kontakt ze sprzedawcą w sprawie produktu. W wersji 4.12.1 dodatek zmienił nazwę na “Centrum wiadomości”, ponieważ oferuje nową funkcjonalność: komunikację pomiędzy sprzedawcą i administratorem.

Sprzedawca może się skontaktować z administratorem z różnych stron panelu administracyjnego, poprzez przycisk pod zębatką. Administratorzy będą widzieć, z jakiej strony kontaktuje się sprzedawca. Działa to też w drugą stronę, co umożliwia sprzedawcom i administratorom sprawną dyskusję w kwestii poszczególnych problemów. 

Zademonstrowaliśmy tą funkcjonalność we wcześniejszym raporcie na temat developmentu Multi-Vendor.

Ulepszone zarządzanie zadłużonymi sprzedawcami

W wersji 4.12.1, dodatek “Wypłata zaległości sprzedawcy” został przepisany praktycznie od zera. Wprowadziliśmy wiele ulepszeń opisanych w dokumentacji:

  • Plany sprzedawcą mogą mieć różne ustawienia maksymalnego długu, oraz czasu na jego spłacenie.

  • Zadłużeni sprzedawcy mają specjalny status: “Zawieszony”.

  • Administrator decyduje, co powinno się stać z zadłużonymi sprzedawcami (jeżeli coś powinno się stać): ukryć ich produkty w sklepie i/lub zablokować dostęp do panelu administracyjnego.

  • Sprzedawcy mogą doładować swoje konto na przyszłość, nawet jeżeli jeszcze nie są dłużnikami.

Omówiliśmy wszystkie te usprawnienia w poprzednim raporcie. Od tego czasu jednak dużo się zmieniło. Maksymalny dług oraz czas na jego spłacenie są domyślnie ustawione w konfiguracji dodatku. Ale nadal można je ustawić osobno dla każdego planu sprzedawcy.

Więcej możliwości dla sprzedawców: zamówienia, zwroty, cechy produktów

  • Tworzenie cech produktów. Poprzednio, sprzedawcy mogli używać tylko cech które zostały stworzone przez administratorów. Jeżeli chcieli użyć wariantów produktów— podobnych produktów różniących się jedną cechą, pomiędzy którymi klienci mogą łatwo się przełączać — konieczne było stworzenie tej cechy przez administratora.

Teraz sprzedawcy mogą tworzyć własne cechy. W menu Ustawienia → Sprzedawcy należy zaznaczyć pole Zezwól sprzedawcom na tworzenie cech. Więcej informacji w naszej dokumentacji tworzenia cech przez sprzedawców.

  • Zarządzanie zamówieniami i zwrotami. Multi-Vendor Plus i Ultimate umożliwiają nadanie sprzedawcom dodatkowych praw. Na przykład, mogą oni edytować layouty lub przyjmować płatności bezpośrednio od klientów. W takiej sytuacji, sprzedawcy powinni też zarządzać żądaniami zwrotu. 

Dlatego dodatek “Uprawnienia sprzedawcy” umożliwia teraz ustalenie, czy sprzedawcy mają dostęp do interfejsu zwrotów. Sprzedawcom można też włączyć możliwość tworzenia i edytowania zamówień. 

Nowy dodatek do oceniania sprzedawców

Stworzyliśmy nowy dodatek do Multi-Vendor Plus oraz Multi-Vendor Ultimate, “Oceny sprzedawców”. Umożliwia podzielenie sprzedawców na grupy: brązową, srebrną, złotą. Pod uwagę branych jest wiele kryteriów, możliwe jest też stworzenie własnej formuły.

Po skonfigurowaniu, jeżeli włączysz sortowanie sprzedawców po ocenie, klienci zobaczą produkty sprzedawców z najwyższymi ocenami na szczycie listy produktów. W ten sposób możesz zachęcić sprzedawców do określonych zachowań, np. Zbierania pozytywnych recenzji od klientów, jeżeli one w znacznym stopniu wpływają na ocenę sprzedawcy 

Więcej informacji o nowym dodatku jest dostępnych w dokumentacji Multi-Vendor.

Domyślne logo dla nowych sprzedawców

Zakładka Projektowanie → Tematy graficzne umożliwia teraz zdefiniowanie wszystkich logo używanych w marketplace w jednym miejscu. Oprócz standardowych logo, dostępne jest też Domyślne logo dla nowych sprzedawców. Poprzednio, nowy sprzedawca który nie zdefiniował swojego logo otrzymywał logo tematu graficznego (przed wersją 4.11.4) lub logo marketplace (w 4.11.4 i 4.11.5). Teraz możesz zdefiniować specjalne logo, które otrzymają sprzedawcy dopóki nie załadują do sklepu własnego.

Pasek narzędzi z dostępem do panelu administracyjnego

Poprzednio, pasek narzędzi był dostępny dla sklepów demonstracyjnych Multi-Vendor. Był to dobry sposób na zapoznanie się z produktem, znalezienie dostępu do panelu administracyjnego i panelu sprzedawcy etc. Poniższy zrzut ekranu pokazuje, jak wyglądał taki pasek:

Od wersji 4.12.1, z paska można też korzystać na sklepach produkcyjnych. Jeżeli jeden z twoich klientów zostanie sprzedawcą, może nie wiedzieć jak dotrzeć do panelu sprzedawcy. Teraz, sprzedawcy zalogowani na frontendzie będą widzieć pasek narzędzi, dzięki któremu będą mogli szybko uzyskać dostęp do swojego panelu.

Nowy proces akceptowania sprzedawców

Przed wersją 4.12.1, nowi sprzedawcy otrzymywali status “Nowy”. Administratorzy mogli od razu wyświetlić ich profil w sklepie (zmienić status na “Aktywny”) lub dać im czas na stworzenie katalogu produktów (zmienić status na “Oczekujący”).

W wersji 4.12.1 znacznie łatwiej jest rozróżnić sprzedawców aktywnych od nieaktywnych. Sprzedawcy wymagający akceptacji wyświetlają specjalne ikonki zamiast selektora statusu. 

Kliknięcie “kciuka w górę” zmienia status sprzedawcy na “Aktywny” (lub na poprzedni status, jeżeli używasz dodatku “Moderacja produktów sprzedawcy”). Proces akceptacji sprzedawcy jest prostszy i wymaga mniej kliknięć. Ale jeżeli preferujesz stary system, wykorzystujący status Oczekujący, przejdź do Ustawienia → Sprzedawcy i wybierz “Akceptuj sprzedawcę w dwóch krokach”.

Szybkie tworzenie planów sprzedawców

To jest szczególnie przydatna zmiana, jeżeli każdy sprzedawca w twoim sklepie ma indywidualne warunki współpracy i nie korzystasz z listy standardowych planów sprzedawców. Poprzednio, aby stworzyć unikalny plan dla sprzedawcy, trzeba było wyjść z menu edycji sprzedawcy, wejść do menu planów sprzedawców, stworzyć plan i wrócić do menu sprzedawcy.

Od wersji 4.12.1, możesz stworzyć plan sprzedawcy bezpośrednio z poziomu interfejsu tworzenia sprzedawcy. W przyszłości planujemy wprowadzić tą funkcjonalność w inne miejsca.

Aktualizacja dla PayPal Commerce Platform

PayPal Commerce Platform to rozwiązanie dla Marketplace umożliwiające automatyczne rozdzielania płatności pomiędzy sprzedawców. To dość nowe rozwiązanie i jest nadal rozwijane. W wersji 4.12.1 dodaliśmy pole “Kod integracji partnera”, aby dostosować dodatek do nowych wymagań PayPal. 

Osobne ustawienia dla różnych storefrontów (Multi-Vendor Ultimate)

Multi-Vendor Ultimate umożliwia skalowanie Marketplace: tworzenie wielu storefrontów z różnymi sprzedawcami, tak aby dostosować je pod konkretne kraje lub grupy klientów. Aby podkreślić niezależność storefrontów, od wersji 4.12.1 niektóre ustawienia można definiować osobno dla każdego storefrontu.

Ta funkcjonalność ma wiele zastosowań. Na przykład, poniższy zrzut ekranu pokazuje możliwość zdefiniowania różnych jednostek wagi dla storefrontów kierowanych na różne kraje. Więcej informacji opublikowaliśmy w naszym wcześniejszym raporcie.

Pobieranie podatków od sprzedawców

W USA, niektóre stany mają specjalne prawa dotyczące sprzedawców.. Szczegóły są różne w każdym stanie, ale ogólnie problem polega na tym, że w niektórych przypadkach to administratorzy marketplace są odpowiedzialni za pobieranie podatków od sprzedawców i późniejsze przekazanie ich dalej. Inne państwa mogą w przyszłość wprowadzić podobne przepisy. 

Dlatego w dodatku “Plany sprzedawcy” w wersji 4.12.1 dodaliśmy nową funkcjonalność: Pobieraj podatki od sprzedawców. Kiedy jest włączona, podatki sprzedawcy nie są wliczane w jego zysk i trafiają na konto głównego administratora marketplace.

Multi-Vendor 4.12.1 otrzymuje również wiele zmian z wersji CS-Cart (naszej platformy dla indywidualnych sprzedawców). Są opisane w osobnym artykule. Zalecamy zapoznanie się z nim.

 

Multi-Vendor 4.12.1

22 grudnia 2020

Odwiedź  nas

SoftSolid (CS-Cart Polska)

ul. Sportowa 14

62-090 Rokietnica

Skontaktuj się z nami

biuro@multi-vendor.pl

+48 661 661 964

+48 698 780 870

whatsapp: +48 788 538 655