02 czerwca 2021

Multi-Vendor 4.13.1 - nowa wersja, nowe możliwości

Właśnie opublikowana została wersja 4.13.1 oprogramowania CS-Cart i Multi-Vendor. Ten artykuł omawia największe zmiany istotne dla systemów Marketplace. Zalecamy też sprawdzenie pozostałych zmian wprowadzonych w wersji 4.13.1 - niektóre z nich również mogą wpłynąć na twój Marketplace. 

Opóźnienie przelewu środków do sprzedawców dla PayPal Commerce Platform i Stripe Connect

Metody płatności PayPal Commerce Platform i Stripe Connect zostały stworzone specjalnie dla Marketplace. Klient wykonuje jedną płatność, która potem jest rozdzielana pomiędzy administratorów Marketplace i sprzedawców.

Poprzednio, pieniądze transferowane tymi metodami płatności trafiały na konta sprzedawców natychmiast po zakończeniu składania zamówienia. To nie zawsze jest idealna sytuacja. Czasami lepiej zatrzymać pieniądze na koncie administratora Marketplace i przelać je do sprzedawców tylko jeżeli wszystko jest w porządku z zamówieniem.

Dlatego PayPal Commerce Platform i Stripe Connect umożliwiają teraz opóźnienie przelewu środków do sprzedawców. Opcję tą można włączyć w konfiguracji metody płatności. Przy opóźnionych przelewach, przycisk “Przelej pieniądze do sprzedawców” pojawi się na każdym zamówieniu opłaconym tą metodą płatności. Nie jest to jednak jedyny sposób na transfer środków. 

W konfiguracjach metod płatności dostępny jest teraz skrypt CRON. Jeżeli dodasz go do CRON serwera i będzie on regularnie wywoływany, pieniądze za zamówienia będą transferowane do sprzedawców jeżeli zamówienie odczekało odpowiednią ilość czasu. Dla Stripe Connect, CRON musi zostać skonfigurowany ręcznie.PayPal Commerce Platform przetrzymuje pieniądze przez 28 dni, a potem przelewane są one do sprzedawców automatycznie.

Połącz więcej potencjalnych sprzedawców z PayPal Commerce Platform

Kolejne usprawnienie dla PayPal Commerce Platform umożliwia większej liczbie sprzedawców połączenie się z twoim Marketplace. W poprzedniej wersji, tylko sprzedawcy z krajów w których wspierane jest PayPal Commerce Platform mogli w pełni korzystać z możliwości Marketplace. Teraz możesz współpracować ze sprzedawcami ze wszystkich państw które wspierają PayPal Express Checkout - na przykład z Niemcami, o które często pytali nasi klienci. Sprzedawcy z tych krajów otrzymują pieniądze tak samo, jak w przypadki sprzedawców korzystających z PayPal Commerce Platform.

Obsługa logistyki zamówień przez Marketplace [Beta]

Nowy dodatek umożliwia administratorom Marketplace obsługę wysyłek produktów sprzedawców. Dodatek jest szczególnie przydatny w przypadku Marketplace’ów, które odbierają produkty od sprzedawców i zajmują się ich wysyłką do klientów. W takim przypadku, koszty wysyłki powinny trafiać do administratorów Marketplace. Klienci będą musieli wybrać tylko jedną metodę wysyłki (zamiast jednej dla każdej sprzedawcy).

Dodatek umożliwia:

  • Tworzenie metod wysyłki należących do Marketplace. Koszty wysyłki trafiać będą do administratorów Marketplace, zamiast do sprzedawców. 

  • Udostępnianie obsługi logistyki zamówień osobno dla każdego planu sprzedawcy. Sprzedawcy używający tych planów będą używać globalnych metod wysyłki, zamiast własnych.

  • Pobieranie tylko jednej płatności, nawet jeżeli zamówienie klienta zawiera produkty od wielu sprzedawców korzystających z obsługi logistyki zamówień.

Ta funkcjonalność jest nowością w Multi-Vendor, a kierunek jej rozwoju będzie zależał od feedback który otrzymamy.

Łatwiejsze zarządzanie prawami sprzedawców

Funkcjonalności panelu administracyjnego dostępne dla sprzedawców mogą zależeć od planów sprzedawców. Dlatego od teraz można przypisywać grupy użytkowników do planów sprzedawców. Plan sprzedawcy przypisze te grupy do wszystkich administratorów który korzystają z tego planu. 

Ta zmiana umożliwia oszczędzenie czasu spędzonego na ręcznej zmianie praw sprzedawców którzy zmienili plan. Należy pamiętać że zmiana ta wpływa jedynie na sklepy w wersji Multi-Vendor Plus i Ultimate, ponieważ tylko te wersje mają dostęp do dodatku “Prawa sprzedawców”.

Szybsza akceptacja nowych sprzedawców

Do wersji 4.13.1, sprzedawcy zawsze otrzymywali status “Nowy” po rejestracji. Z tym statusem, sprzedawca nie pojawiał się w sklepie i nie miał dostępu do panelu administracyjnego. Każdy sprzedawca musiał być akceptowany ręcznie.

Otrzymywaliśmy wnioski o dodanie funkcjonalności, która umożliwiałaby sprzedawcom dostęp do panelu administracyjnego natychmiast po złożeniu wniosku.

W wersji 4.13.1, nowi sprzedawcy natychmiast mają dostęp do swojego panelu administracyjnego. Mogą mieć ustawiony jeden z dwóch statusów:

  • Oczekujący (domyślny) — daje dostęp do panelu administracyjnego, ale sprzedawca i jego produkty nie są widoczne w sklepie.

  • Aktywny - sprzedawca jest w pełni widoczny w sklepie.

Domyślny status sprzedawcy można ustawić w konfiguracji dodatku “Moderacja danych sprzedawcy”. Domyślnie, sprzedawcy nadal wymagają akceptacji zanim ich produkty będą mogły się pojawić w Marketplace.

Kreator instalacji dla nowych sklepów Multi-Vendor 

Jeżeli dopiero zaczynasz pracę z systemem Multi-Vendor, liczba rzeczy do zrobienia może być przytłaczająca. Dostępnych jest bardzo wiele opcji i dodatków umożliwiających dostosowanie Multi-Vendor do twoich potrzeb. Nie wszystkie są łatwe do znalezienia. 

Wersja 4.13.1 zawiera specjalny kreator, który przeprowadzi nowych użytkowników systemu Multi-Vendor przez najważniejsze ustawienia w ramach kilku ekranów wyboru. Na przykład, ekran Model Biznesowy umożliwia wybór sposoby w jaki Marketplace będzie akceptował płatności - wybranie opcji automatycznie tworzy odpowiednie metody płatności i instaluje dodatki. Po przejściu przez kreator należy jedynie wpisać dane dostępu do systemu płatności.

Skontaktuj się z nami

biuro@multi-vendor.pl

+48 661 661 964

+48 698 780 870

whatsapp: +48 788 538 655

Odwiedź  nas

SoftSolid (CS-Cart Polska)

ul. Sportowa 14

62-090 Rokietnica