Część 1. Pytania ogólne

Po co w ogóle aplikacja mobilna?

Domyślnie Multi-Vendor używa responsywnych tematów graficznych.  Sklep przystosuje się do ekranu, niezależnie od tego jakiego urządzenia używają twoi klienci. To umożliwia im robienie zakupów używając telefonów i tabletów. 

Można jednak uprościć ten proces poprzez stworzenie aplikacji mobilnej dla twoich klientów. Korzysta ona z danych twojego sklepu, więc klienci będą mogli zobaczyć jakie produkty są dostępne, kupić je, dodać je do listy życzeń i wiele więcej.

Dlaczego aplikacja mobilna jest lepsza od responsywnej strony sklepu?

  • Aplikacja mobilna jest stworzona specjalnie dla urządzeń mobilnych. Responsywna strona internetowa musi dobrze wyglądać na wszystkich urządzeniach, od małych smartfonów do dużych monitorów. Aplikacja mobilna musi działać wyłącznie na mniejszych ekranach i przez to wygląda lepiej.

  • Aplikacja mobilna jest szybsza. Kiedy otwierasz stronę internetową, wszystkie dane muszą być pobrane w trakcie ładowanie (design, produkty, skrypty), co wydłuża czas otwarcia sklepu. Aplikacja mobilna pobiera wszystkie dane przy instalacji, więc czas ładowania jest krótszy.

  • Aplikacja mobilna to forma reklamy. Logo twojego sklepu pojawi się w App Store i Google Play jako ikona aplikacji. A jeśli klient zdecyduje się na instalację aplikacji, twoje logo będzie często się pojawiało na ekranie jego smartfona, obok innych aplikacji.                                      

 

Jak aplikacja synchronizuje się z moim sklepem?

Aplikacja jest w pełni zsynchronizowana z twoim sklepem. Jeśli dodasz lub usuniesz produkty, kategorie, wysyłki lub metody płatności, zmiany natychmiast pojawią się również w aplikacji mobilnej.

Dane kont również są synchronizowane. Klient zakładając konto w aplikacji mobilnej, może użyć tych samych danych aby zalogować się do wersji desktopowej twojego sklepu.

Produkt dodany do koszyka w aplikacji mobilnej, nadal w nim będzie gdy klient będzie przeglądał sklep na komputerze. Tak samo synchronizowane są również zamówienia - klient ma dostęp do pełnej historii zamówień na wszystkich urządzeniach. 

Jakie metody płatności i wysyłki są wspierane?

Aplikacja wspiera wszystkie metody wysyłki oraz następujące metody płatności:

  • PayPal Express Checkout

  • Płatności offline (na przykład “Cena do negocjacji ze sprzedawcą”, etc.)

Metody płatności są wyświetlane w tej samej kolejności jak w wersji desktopowej sklepu.

Informacja techniczna - lista wspieranych szablonów płatności: cc.tpl, empty.tpl, check.tpl, paypal_express.tpl, phone.tpl.

W jakich językach dostępna jest aplikacja?

Na tą chwilę aplikacja wspiera jedynie dwa języki: angielski i rosyjski. Gdy klient wybierze jeden z tych języków w aplikacji, cały sklep będzie korzystał z tłumaczeń w tym języku. Te tłumaczenia zostały stworzone i sprawdzone przez zespół CS-Cart.

Tłumaczenia w aplikacji mobilnej są częścią dodatku Aplikacja Mobilna. Gdy rozpoczniemy wspieranie innych języków, społeczność CS-Cart będzie mogła rozpocząć tworzenie tłumaczeń w naszym projekcie w systemie CrowdIn.

Czy aplikacja wspiera powiadomienia push?

Tak. Jeżeli je włączysz, klienci będą otrzymywać powiadomienia powiązane z twoim sklepem, na przykład gdy zamówienie zmieni status. Aby je skonfigurować: 

  • Zarejestruj się na https://firebase.google.com.

  • Stwórz projekt Android & iOS.

  • Wpisz klucz projektu w konfiguracji dodatku Aplikacja Mobilna. Dodatek jest dostępny dla CS-Cart i Multi-Vendor, ale nie jest domyślnie zainstalowany..

  • Użyj przycisku Pobierz konfigurację aby wygenerować plik konfiguracyjny.

  • Wyślij plik app_settings.zip do nas.

Czy mogę uzyskać dostęp do kodu źródłowego aplikacji?

Tak, ale nie jest on dostępny domyślnie. Więcej informacji można znaleźć w sekcji Cennik na stronach Multi-Vendor.

Wsparcie techniczne dla kodu źródłowego jest ograniczone. Ponadto, umowa licencyjna nie zezwala na udostępnianie i odsprzedawanie kodu źródłowego aplikacji stronom trzecim. Będziesz jednak mógł opublikować aplikację z własnego konta Google i wpisać swoje dane jako dewelopera aplikacji.

Kto jest developerem aplikacji?

Jeśli wykupisz dostęp do kodu źródłowego aplikacji, sam będziesz mógł ją opublikować. W innym przypadku jako developer będzie wpisana jedna z tych firm:

Część 2. Rozpoczęcie pracy z aplikacją mobilną

Jak stworzyć aplikację mobilną dla mojego sklepu?

  • Przejrzyj dokumentację aplikacji mobilnej dla Multi-Vendor i dla CS-Cart.

  • Jeśli masz jakieś pytania lub zdecydujesz się na stworzenie aplikacji mobilnej, skontaktuj się z nami.

  • Będziemy potrzebować pewnych informacji od ciebie, aby stworzyć aplikację dla Apple App Store i Google Play. CS-Cart i Multi-Vendor mają wbudowany dodatek Aplikacja Mobilna, który umożliwia:

    • Podanie informacji niezbędnych do stworzenia aplikacji (teksty, obrazki, linki, etc.).

    • Skonfigurować wygląd aplikacji (kolory, loga, etc.). Możesz też zmodyfikować zmienne językowe aplikacji.

  • Dodatek sam nie stworzy aplikacji mobilnej. Gdy zapiszesz wszystkie ustawienia, kliknij przycisk Pobierz konfigurację aby otrzymać archiwum app_settings.zip. Wyślij to archiwum do nas - zawiera wszystkie niezbędne dla nas informacje do przygotowania aplikacji.

Jakie wersje CS-Cart i Multi-Vendor są wspierane?

Najlepiej jest zawsze używać najnowszej wersji. Zawiera ona wszystkie niezbędne aktualizacje dodatku Aplikacja Mobilna które poprawiają błędy i wprowadzają nowe funkcjonalności.

Jeżeli nie korzystasz z najnowszej wersji, wspomnij o tym w wiadomości do nas. Wersja 4.8.1 była pierwszą wersją zawierającą dodatek Aplikacja mobilna. Od tego czasu wprowadziliśmy jednak sporo poprawek, które mogą zostać dodane do twojego sklepu CS-Cart lub Multi-Vendor.

Aplikacja mobilna będzie też działać na wersjach sklepu starszych niż 4.8.x (minimum to 4.6.3), ale im starsza wersja sklepu, tym więcej zmian trzeba wprowadzić i nie możemy zagwarantować że wszystkie funkcjonalności będą działać poprawnie. Skontaktuj się z nami przez Help Desk, podając numer wersji sklepu aby uzyskać więcej informacji..

Czy mogę przetestować aplikację?

Możesz pobrać testową wersję aplikacji dla Androida i iOS które bazują na naszym sklepie Multi-Vendor. Możesz swobodnie testować tą aplikację, dodawać produkty, składać zamówienia, wysyłać wiadomości do sprzedawców itd. Oczywiście w tej aplikacji nic nie sprzedajemy, to tylko pokaz możliwości naszej aplikacji mobilnej.

Ile zajmie dodanie aplikacji mobilnej po sfinalizowaniu płatności?

Stworzenie aplikacji mobilnej zajmuje trochę czasu. Gwarantujemy wysłanie aplikacji do Google Play i Apple App Store w ciągu jednego miesiąca od otrzymania pliku app_settings.zip od Ciebie.

Jeżeli proces dodawania aplikacji do Google Play lub Apple App Store przedłuży się z naszej winy, wydłużymy twój okres subskrypcji aplikacji mobilnej za darmo. Każdy przypadek jest rozpatrywany osobno, skontaktuj się z nami przez Help Desk aby uzyskać więcej informacji.

Jakie dane muszę podać aby stworzyć aplikację mobilną?

Większość danych jest podawana poprzez dodatek Aplikacja mobilna: 

  • Obrazki:

    • Ikona aplikacji — obrazek 1024x1024 który będzie logo twojej aplikacji. Tak duży rozmiar logo jest wymagany przez Apple. Upewnij się że logo dobrze wygląda również po przeskalowaniu do 256x256.

    • Zdjęcie do opisu aplikacji — obrazek 1024x500 pokazywany na stronie aplikacji w Google Play. Więcej informacji na oficjalnej stronie Google Play.

    • Logo startowe — dwa obrazki (1536x2208 wertykalny & 2208x1536 horyzontalny), pokazywane przy starcie aplikacji.Apple App Store i Google Play nie akceptują obrazków częściowo transparentnych (z kanałem alfa). Usuń kanał alfa przed załadowaniem obrazka; najprościej jest go przekonwertować do formatu JPG.

  • Szczegóły aplikacji:

    • Nazwa aplikacji — do 30 znaków.

    • Krótki opis aplikacji — do 80 znaków.

    • Długi opis aplikacji — do 4000 znaków.

  • Informacje kontaktowe:

    • Wsparcie e-mail — adres e-mail na który klienci będą wysyłać feedback na temat twojej aplikacji. E-mail ten jest wyświetlany na stronie aplikacji w Google Play i Apple App Store.

    • URL polityki prywatności — link do strony z polityką prywatności w twoim sklepie.

Przed opublikowaniem aplikacji w Google Play i Apple App Store,wyślemy ci testową aplikację na urządzenia Android lub iOS. W zależności od tego którą platformę wybrałeś, podaj nam swój adres e-mail w Google Play, lub w Apple App Store.

Część 3. Dostosowywanie aplikacji po jej publikacji

Gdzie mogę zmodyfikować moją aplikację mobilną?

Po publikacji, aplikacja automatycznie synchronizuje się z twoim sklepem. Możesz też wprowadzić pewne zmiany w aplikacji bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego, bez konieczności kontaktu z nami.

  • Strona główna. Możesz skorzystać z 5 rodzajów bloków:

    • Banery

    • Kategorie

    • Sprzedawcy

    • Produkty

    • Strony    

  • Linki w dolnym menu paska bocznego. Górna część paska (z ikonami) jest zawsze taka sama, ale dolne menu można dostosować: możesz swobodnie dodawać i usuwać z niego linki.Zmiany te wprowadza się z poziomu panelu administracyjnego: przejdź do Projektowanie → Bloki i przełącz się na layout MobileAppLayout. Pojawi się tylko jeżeli dodatek Aplikacja mobilna jest zainstalowany.

Czy mogę zmienić kolory i czcionki w aplikacji po jej publikacji?

Zmiany wprowadzone w dodatku Aplikacja mobilna (takie jak zmiana kolorów czy powiadomienia push), nie wpływają automatycznie na aplikację mobilną.

  • Dokonaj zmian i zapisz je.

  • Użyj przycisku Pobierz konfigurację aby pobrać archiwum app_settings.zip.

  • Wyślij archiwum do nas. Używając go, wprowadzimy niezbędne zmiany w aplikacji.

 

Zmiany kosmetyczne aplikacji mogą być dodatkowo płatne w niektórych przypadkach.

Jak zmienić teksty w mojej aplikacji?

Teksty w aplikacji są częścią dodatku Aplikacja mobilna i mogą być zmodyfikowane przez panel administracyjny. Działa to tak samo jak tłumaczenia zwykłego programu:

  • Przejdź do Języki -> Tłumaczenia.

  • Znajdź wszystkie tłumaczenia, które zawierają mobile_app.mobile_ - zostaną wyświetlone wszystkie zmienne językowe używane w aplikacji.

  • Po wprowadzeniu zmian, pobierz ponownie archiwum app_settings.zip z dodatku Aplikacja mobilna i wyślij je do nas.

  • Zmiany kosmetyczne aplikacji mogą być dodatkowo płatne w niektórych przypadkach.

Strona domowa: Jak ustawić linki pod banerami?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, możemy stworzyć bloki z banerami w sekcji MobileAppLayout. Możesz też przygotować specjalny link SEO, np. https://example.com/category/product aby baner prowadził do konkretnego produktu. Jednak aplikacja mobilna nie obsługuje takich linków i muszą one być wprowadzone w specjalnym formacie:

  • Strony: index.php?dispatch=pages.view&page_id=23

  • Produkty: index.php?dispatch=products.view&product_id=230

  • Kategorie: index.php?dispatch=categories.view&category_id=174

  • Sprzedawcy: index.php?dispatch=companies.products&company_id=2

  • Zamówienia: index.php?dispatch=orders.details&order_id=115 (jeśli klient jest zalogowany)

  • Profile: index.php?dispatch=profiles.update&user_id=3 (jeśli klient jest zalogowany)

Aby stworzyć link do produktu #248, wpisz następującą frazę do pola URL podczas konfiguracji baneru:

index.php?dispatch=products.view&product_id=248

Linki w takim formacie działają również w wersji desktopowej sklepu i są niewrażliwe na wszelkie zmiany związane z położeniem sklepu. (takie jak zmiana domeny, przenoszenie sklepu do nowego folderu, czy zmiana nazw SEO obiektów).

Strona domowa: Jak pokazać lub ukryć tytuły bloków?

Możesz włączyć lub wyłączyć wyświetlanie tytułów bloków na stronie głównej. Ta opcja zależy od tego, jaki wrapper wybierzesz dla bloku.

Przejdź do Projektowanie → Bloki i przełącz się na MobileAppLayout. Wybierz zakładkę Strona główna i kliknij zębatkę przy dowolnym bloku aby otworzyć jego menu. Tam możesz wybrać wrapper dla bloku:

  • Wybierz -- jeśli chcesz ukryć tytuł bloku.

  • Wybierz dowolny inny wrapper jeżeli chcesz pokazać tytuł bloku.

Menu boczne: Jak dodać lub usunąć bloki?

Górna część menu bocznego (Strona główna, Koszyk, Lista życzeń, Mój profil, Zamówienia) jest zawsze taka sama. Dolną część menu można dostosować w panelu administracyjnym. 

  • Przejdź do Projektowanie → Bloki.

  • Wybierz MobileAppLayout.

  • Przełącz się na zakładkę Menu boczne.

  • Kliknij zębatkę przy bloku Strony.

  • Otworzą się ustawienia bloku. Przełącz się na zakładkę Zawartość. Tam będziesz mógł wybrać elementy, które mają się pojawić w dolnej części menu.

W razie dodatkowych pytań zapraszamy państwa do kontaktu z nami.

 

Aplikacja mobilna dla Multi-Vendor w pytaniach i odpowiedziach

24 marca 2020

Odwiedź  nas

SoftSolid (CS-Cart Polska)

ul. Sportowa 14

62-090 Rokietnica

Skontaktuj się z nami

biuro@multi-vendor.pl

+48 661 661 964

+48 698 780 870

whatsapp: +48 788 538 655